onsdag 11. november 2009

Leking med bilder

Satt i går og lekte meg med photoshop. Har hatt Lightroom en stund nå og har nettopp fått meg CS4.
Er uante muligheter med photoshop og har kun såvidt satt meg inn i et par funksjoner enda, men har lekt meg litt med ene bladbilde fra høstposten. Nå skal det jo sies at bildet der heller ikke var helt orginalt.





Her er bildet fra høstposten, det er kun fikset på i Lightrooms raw behandler


Og til slutt, orginalbildet, tatt i raw og kun konvertert til .jpg i camera raw.


 Har fremdeles mye å lære meg så hvis dere har noen tips til artige Photoshop triks, hadde det vert kjekt om dere la igjen en kommentar.



Blogglisten

1 kommentar:

  1. Det er ufattelig mange finesser i photoshop, men vi anbefaler et par i tillegg :)
    Vi har hatt stor glede av disse to photoshop-medhjelpere (plug-in)
    Topaz Adjust for mange ulike effekter, fungerer som et filter til photoshop, kan lastes ned og proeves gratis foer kjoep. (http://www.topazlabs.com/adjust/ )
    og
    Photomatix som gjoer det enkelt aa lage HDR (High Dynamic Range) bilder.(http://www.hdrsoft.com/)

    SvarSlett